IP telefonközpont: a minőségi kommunikáció ára – valóban költséghatékony?

Hogyan spórolhatsz a cégeddel a felhő alapú IP telefonközpont bevezetésével?

Az IP telefonközpont költséghatékonysága már a tervezés pillanatától egyértelmű. Használatával ugyanis teljes egészében kiváltható egy hagyományos telefonközpont, és azzal összehasonlítva nagyságrendekkel gazdaságosabb a fenntartás.

A beruházási- és üzemeltetési költségeket egyaránt megspórolja a cég. Igen, jól olvastad. Önmagában azzal, hogy nincs szükség a fizikai telefonközponthoz használt komoly technikai eszközök megvásárlására, több százezer forinttól milliós összegig terjedő költséget takaríthatsz meg cégednek. Emellett a fizikai központok üzemeltetését végző külső telefonos szakember bevonása, vagy saját informatikai munkatárs alkalmazása sem szükséges, ami által további költségektől kíméljük meg titeket.

IP telefonközponton keresztül történő kommunikáció gazdaságosabb a hagyományos megoldásoknál, hiszen havidíjas rendszerben elérhető, és a kért szolgáltatások teljes mértékben a vállalkozásod igényeire szabhatóak.

Bármely cég számára rendkívül költségesek a váratlan események, és az elmúlt időszak tanulságai alapján tudjuk, hogy bármikor lehet olyan ok, ami miatt akár heteken keresztül kötelező, vagy érdemesebb otthonról dolgozni. Ott vannak továbbá a munkavállalókhoz kapcsolódó egyéni, előre nem látható elfoglaltságok. IP telefonközpont használatával többé ezek egyike sem jelenthet kiesést a cégnek.

Az a cég, amelyik hosszú távú, gazdaságos működést céloz meg, ma már nem engedheti meg magának, hogy akár egy következő pandémiás időszak idejére ne legyen egy bevett home office gyakorlata, amelynek a használatával akár a következő naptól gördülékenyen folytatódhatnak a munkafolyamatok. A felhő alapú IP telefonközpont a lehető legköltséghatékonyabb módot jelenti erre, hiszen nem kell pluszban fizetned a vezetékes telefonok átirányításáért. 

Szinte elképzelhetetlen, hogy a munkavégzés újra a járvány előtti mederben folyjon tovább. Sőt, mivel már két időszaknyi tapasztalattal rendelkezünk, biztosan állítható, hogy sokan tartósan maradnak távmunkában. Egyre elterjedtebb a hibrid munkarend is, valamint heti egy-egy nap home office szinte mindenhol elfogadott, sőt, egyre inkább elvárás a munkavállalók részéről. Mindezek okán teljesen természetes a tendencia, hogy a felhőalapú szolgáltatások még nagyobb szerepet kapnak a jövőben.

5 egyszerű lépés az igazán hatékony home office-hoz

A költséghatékony működésen felül mit nyújt még egy IP telefonközpont?

Nem a költséghatékonyság a felhő alapú IP telefonközpont egyetlen előnye. Minőségi kommunikációt biztosít, lehetővé teszi, hogy üzletfeleitek mindig elérjenek az irodán kívül is. Mobil eszközről is kezelni tudja a saját mellékedet, mely hozzájárul ahhoz, hogy ne vesszenek el a hívások.

Ma már annyira széles körben elérhető szinte minden termék és szolgáltatás, hogy nagyon sokba kerül az, ha fenntartjuk a hívások elvesztésének lehetőségét, hiszen ha valahol az érdeklődő nem talál azonnali megoldást a problémájára, rögtön fel tudja venni a kapcsolatot a következő lehetőséget kínáló céggel. A hagyományos telefonközpont használata tehát kockázatot is jelenthet, míg IP telefonközpont segítségével az ügyfelek hangmenün keresztül navigálhatóak, így azonnal célba érhet a hívás.

Az IP telefonközpont bárhonnan rugalmasan kezelhető, és ez az adaptivitás a bővítésére is kiterjed. Ha a céged 50 különböző telephelyen szeretné fenntartani a szolgáltatást, az ugyanúgy nem probléma, mintha csak egyetlen plusz mellékkel szeretnéd kibővíteni a már meglévő rendszert. Ráadásul mivel a bővítés is költséghatékony, ez is hozzájárul a gazdaságosabb működéshez.

A telefonközpont IP alapon kezeli a fővonalakat és mellékállomásokat. Ezzel a megoldással egységes rendszerbe foglalhatóak a vezetékes és mobil telefonok, továbbá lehetőség nyílik a távmunkára külön mellékvonali hálózat létrehozása nélkül is.

 

Széles körű felhasználhatóság

Ügyfeleink egyike a terepen dolgozó kollégái munkavégzését segítve választotta az IP alközpontot, hogy ők is elérhetőek legyenek a munkanap során saját mellékükön, akár feletteseik, akár munkatársaik számára. Így használja ki a cég a technológia egyik legnagyobb előnyét: a tér- és időfüggetlenséget. Földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül összekapcsolhatóak a különböző telephelyeken dolgozó kollégák.

A rendszer ütemezett átirányítás funkciójának köszönhetően a call centerek is hatékonyan alkalmazkodni tudnak a folyamatosan változó körülményekhez. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a munkatársak akár mobiljukról is fogadhassák a hívásokat, így az ügyfélszolgálat munkaideje teljesen rugalmas lehet. A legváltozatosabb munkaidőre, személyes igényre tekintettel is beállítható olyan híváslogika, ami garantálja, hogy ne vesszenek el a hívások. Mindez ráadásul naponta változó bontásban beállítható, így tényleg nem létezik váratlan helyzet a cég számára.

Intézményi környezetben, illetve vállalkozóknak is ideális választás az IP telefonközpont, ugyanis a softphone alkalmazást használva akár irodán kívül is azonnali elérhetőséget biztosít az ügyfelek részére.

Mivel a szolgáltatás teljesen cégre szabható, ennek megfelelően igyekszünk minden felmerülő igényre megoldási javaslattal válaszolni. Az IP telefonközpontok létrejöttével egyidős az a felvetés, hogy milyen ideális választás adott annak, aki nem szeretne a VoIP szolgáltatásához klasszikus asztali telefonkészüléket? Ez felvetődik azoknál az ügyfeleknél, akik sokat vannak irodán kívül, de persze felmerülhet az igény távmunka, ügyfélszolgálati munkavégzés, esetleg ügyeleti rendszerben végzett munkavégzés esetén is.

A softphone pontosan ilyenkor tökéletes megoldás. Eredetileg egy számítógépes alkalmazás, ami külön telefonkészülék nélkül is alkalmas a hívások lebonyolítására, ugyanakkor softphone-nak nevezzük az applikációt is, ami lehetővé teszi, hogy VoIP hívásainkat mobilról bonyolítsuk le. Régen az applikáció inkább kiegészítő megoldást jelentett, ma már annyira elterjedt a szinte bárhol elérhető, jóminőségű internetkapcsolat, hogy önállóan is teljesen megbízható.

Softphone bevezetése: fontos tudnivalók cégeknek

A softphone sokoldalúsága biztosítja, hogy bármilyen szükséges funkció megtalálható legyen benne, például átirányítás, némítás, telefonkönyv, stb. Rendelkezik a push-service funkcióval is, azaz az alvó állapotban lévő telefonkészüléket hívás esetén automatikusan felébreszti a rendszer. Más szoftveres megoldásoknál a softphone megjelenéséig ennek hiánya okozta a legtöbb problémát.

Időtálló megoldás

Elérkezett az ősz, és ismét egyre változatosabbak az előrejelzések azt illetően, hogy marad-e minden a megszokott kerékvágásban. Számos cég visszatért az irodájába, de sokan vannak olyanok is, akik a múlt évben véglegesen elhatározták magukat a home office mellett. 

Bármelyikről is van szó, a jövőben egyre inkább fontos lesz alkalmazkodni a változékony körülményekhez, amire a legjobban egy rugalmas, bárhonnan használható, költséghatékony telefonközpont bevezetésével készülhet fel a céged.

Elképzelhető, hogy a távmunka a következő időszakokban visszaszorulhat egy időre, de egészen biztos, hogy nem a klasszikus irodai munkavégzés veszi át a helyét, hanem egy folyamatosan változó rendszer. Ezek mellett a körülmények mellett pedig elengedhetetlen egy rugalmas, felhő alapú szolgáltatással felkészülnöd a váratlan helyzetekre!

A legfontosabb tudnivalók a Voip telefonközpontról

Oszd meg cikkünket a kedvenc csatornádon, vagy küldd el az ismerőseidnek!

Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Hasonló bejegyzések