Ezek lesznek a legnépszerűbb vállalati kultúratrendek 2024-ben

Azt kijelenthetjük, hogy 2024-ben a szervezetek továbbra is olyan jelentős kihívásokkal fognak szembenézni, mint a tehetségek versenyhelyzete, a kimerült munkaerő vagy a költségek ellenőrzésére irányuló nyomás. Az, hogy a munkáltatók hogyan reagálnak, meghatározhatja a jövő évi trendeket. Az biztos, hogy a 2024-es év sok izgalmat tartogat a vállalati kultúrák alakulásában.


Íme 9 olyan munkahelyi előrejelzés a H1Komm-tól, amelyek rávilágítanak a munka azon
aspektusaira, amelyeket a vezetőknek prioritásként kell kezelniük a következő 12 hónapban!

1. A munkáltatók „csendben felveszik” a tehetségeket

A „csendes felmondás” fogalma az az elképzelés, hogy a munkavállalók nem hajlandóak „mindent felülmúlni”, és a munkájukban megkövetelt minimumot teljesítik. Amikor az alkalmazottak „csendben kilépnek”, a szervezetek megtartják az embereket, de készségeket és képességeket veszítenek. 2024-ben a hozzáértő szervezetek a feje tetejére állítják ezt a gyakorlatot, és a „csendes felvételt” mint az új készségek és képességek megszerzésének módját fogják felkarolni anélkül, hogy új, teljes munkaidős alkalmazottakat vennének fel. Ez a következőképpen fog megnyilvánulni:

  • A belső tehetségek ösztönzése azáltal, hogy a munkavállalókat olyan területekre
    helyezik, ahol a szervezetnek a legnagyobb szüksége van rájuk.
  • Konkrét továbbképzési lehetőségek biztosítása, hogy segítsék a munkavállalókat a
    változó szervezeti igények kielégítésében.
  • Alternatív módszerek, például a nyugdíjas munkavállalók kihasználása, hogy
    speciális készségekkel rendelkező munkavállalókat hozzanak be a kiemelt
    fontosságú feladatokhoz, amikor új munkaerő nem jöhet szóba.

2. A hibrid munkavégzés rugalmassága

Ahogy belépünk a hibrid munka tartósabb korszakába, itt az ideje, hogy rugalmasabbak legyünk cégvezetőként!

A munkavállalók rugalmasságra vágynak, amikor arról van szó, hogy min dolgozzanak, kivel dolgozzanak és milyen mennyiségben – kiemelve a beosztásuk feletti ellenőrzést és stabilitást, valamint a fizetett szabadságot.

3. A vezetők, a vezetői és a munkavállalói elvárások között találják magukat

A hibrid alkalmazottak jelentős része úgy gondolja, hogy vezetőjük a legközvetlenebb kapcsolatuk a vállalati kultúrával. Az embereket irányító menedzsereknek azonban nehéz egyensúlyt teremteniük a dolgozók céllal, rugalmassággal és karrierlehetőségekkel kapcsolatos elvárásai és a felsővezetők által gyakorolt teljesítménynyomás között.

2024-ben a vezető szervezetek új támogatást és képzést nyújtanak majd a vezetői készségek egyre szélesedő szakadékának enyhítésére, miközben egyidejűleg tisztázzák a vezetői prioritásokat és szükség esetén újratervezik a szerepüket.

4. A nem hagyományos jelöltek hajszolása bővíteni fogja a tehetségek körét

A szervezetek évek óta beszélnek a “tehetségcsatornák” bővítésének stratégiai értékéről.
Mivel egyre több munkavállaló nem lineáris karrierutakat jelöl ki, és a szervezetek nehezen tudják kielégíteni tehetség igényüket a hagyományos beszerzési módszerekkel, itt az ideje cselekedni.

Ahhoz, hogy 2024-ben a munkavállalók betölthessék a kritikus szerepköröket, a szervezeteknek egyre kényelmesebben kell értékelniük a jelölteket kizárólag az adott szerepkör betöltéséhez szükséges készségek, -nem pedig a bizonyítványaik- alapján.
A szervezetek ezt úgy fogják elérni, hogy a formális képzettségi és tapasztalati követelményeket eltávolítják az álláshirdetésekből, és ehelyett közvetlenül keresik meg a nem hagyományos háttérrel rendelkező belső vagy külső jelölteket, akiknek esetleg nincs hozzáférésük bizonyos szakmai lehetőségekhez, vagy nem is tudnak róluk.

5. A világméretű trauma gyógyítása utat nyit a fenntartható teljesítmény felé

Ahogy a COVID fenyegetése visszaszorult, a munkavállalóknak hosszú távú fizikai és érzelmi hatásokkal kell megküzdeniük. A munkavállalók aggodalma 2022-ben még a 2020-as csúcsot is meghaladta – a munkavállalók közel 60%-a számolt be arról, hogy mindennap stresszel a munkahelyén. Az elmúlt évek társadalmi, gazdasági és politikai turbulenciái a termelékenység és a teljesítmény csökkenésében, a felmondás nélküli felmondásban és a munkahelyi konfliktusokban nyilvánulnak meg.

A vezető szervezetek 2024-ben a munkavállalók támogatását az alábbiakkal fogják biztosítani:

  • Proaktív pihenés, hogy segítsék a munkavállalókat érzelmi rugalmasságuk és teljesítményük megőrzésében. Ez magában foglalhatja a pénteki home office-t.
  • Beszélgetések a kihívások és nehéz témák feldolgozására ítélkezés és következmények nélkül.
  • Coach-ok alkalmazása a vezetők képzésére és felkészítésére.

6. A munkavállalók támogatása új adatkockázatokat jelent

Manapság vezetőként többet kell tudnod a munkavállalókról,- ez a váltás potenciálisan sértheti a mélyen személyes és magánjellegű információk körüli határokat. A szervezetek egyre gyakrabban használnak új technológiákat – mesterséges intelligencia (AI) asszisztenseket, viselhető eszközöket stb. -, hogy adatokat gyűjtsenek a munkavállalók egészségi állapotáról, családi helyzetéről, életkörülményeiről és mentális egészségéről. Miközben ezek a technológiák lehetővé tehetik a munkáltatók számára, hogy hatékonyabban reagáljanak a munkavállalók igényeire, egyúttal potenciálisan fenyegető adatvédelmi válságot is okozhatnak.

7. A toborzási technológia átalakulása

Ahogy egyre több szervezet alkalmazza az AI-t a toborzásban, úgy váltak egyre sürgetőbbé e gyakorlatok etikai vonatkozásai. Várhatóan 2024-ben ez a kérdés kiéleződik, különösen, ha elkezdik vizsgálni az AI alkalmazását a munkaerő-felvételben.

Azokra a szervezetekre, amelyek AI-t és gépi tanulást használnak a felvételi folyamataikban, valamint azokra a szolgáltatókra, akiktől ezeket a szolgáltatásokat igénybe veszik, nyomás nehezedik majd, hogy megelőzzék az új szabályozásokat. Ez magában foglalja, hogy átláthatóbbá teszik az AI használatának módját, nyilvánosságra hozzák az ellenőrzési adataikat, és lehetőséget adnak a munkavállalóknak arra, hogy lemondjanak az AI-alapú folyamatokról.

8. A szervezeteknek foglalkozniuk kell a szociális készségekkel

Sok újonnan a munkaerőpiacra lépő munkavállaló küzd, hiszen a Z generációs munkavállalók jelentős része úgy gondolja, hogy a képzésük nem készítette fel őket a munkaerőpiacra való belépésre. A világjárvány pedig azt jelenti, hogy ezeknek az alkalmazottaknak kevés személyes lehetőségük volt arra, hogy megfigyeljék a normákat, és meghatározzák, mi a megfelelő vagy hatékony a szervezetükben.

Valójában nem csak a Z generációról van szó – 2020 óta mindenki szociális készségei átalakultak. A kiégés, a kimerültség és a karrier bizonytalansága pedig csökkenti a teljesítményt. Pontosan ezért, ahelyett, hogy az alkalmazottakat a személyes munkavégzésre kényszerítenék vissza a kapcsolatok kialakításához, a vezetőknek ki kell alakítanuk a remote munkavégzés lehetőségét, a földrajzi – és generációs – határokat átlépve.

Szerencsére egyre több cég vált a digitális térbe, és támogatja munkavállalóit a hatékony
otthoni munkavégzésben, időtől és helytől függetlenül.

9. Rugalmas munkavégzés, mint sikeres juttatási csomag

A modern vállalati kultúra egyik alappillére a rugalmas munkavégzés, amelyet egyre több vállalat tekint alapvető juttatási elemnek. Azok a cégek, amelyek felismerték ennek előnyeit, a munkavállalóik számára kínált előnyös feltételekkel a tehetséges szakembereket is könnyebben magukhoz vonzzák. A rugalmas munkavégzés sikerének egyik kulcsa a megfelelő eszközrendszer, és ebben kiemelt szerepet játszik a softphone.

A softphone, mint kliens-alapú megoldás, lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bárhol a világon kezdeményezzenek és fogadjanak hívásokat anélkül, hogy szükség lenne egy meghatározott irodai környezetre. A felhőalapú IP-alközpont egyszerűen használható virtuális központ, amely támogatja a munkavállalók hatékony munkavégzését. Működtetése nem igényel speciális ismereteket vagy előképzettséget, így könnyen integrálható a vállalati kommunikációs rendszerbe.

A felhőalapú IP-alközpont nem csupán egy hagyományos telefonrendszer, hanem egy olyan eszköz, amely megfelel a modern munkavállalók elvárásainak. Rugalmasan alkalmazkodik a munka-magánélet egyensúlyhoz, lehetővé téve a vonalak kikapcsolását vagy átirányítását a munkaidőn kívül, illetve a megbeszélések és egyéb feladatok idejére. Mindezt anélkül, hogy elveszítenénk a bejövő és kimenő hívások kezelésének funkcionalitását.

A gyors és stabil internetszolgáltatás meghatározó szerepet játszik a rendszer hatékonyságában. A softphone kiváló irodai minőségű telefonos hozzáférést biztosít. Ezen kívül a rendszer lehetőséget nyújt a hívások egyéni szabályozására, rögzítésére, visszajátszására, és minőségbiztosítási elvek mentén történő kiértékelésére.

A softphone telefonkészülék nélkül is képes hívások lebonyolítására. Ehhez az alkalmazáshoz csak egy számítógépre, vagy laptopra van szükség headsettel, de akár mobiltelefonon keresztül is telefonálhatsz egy alkalmazás által. A rendszer mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára elősegíti a rugalmas munkavégzést, bárhol legyenek a világon.

Rugalmas munkavégzés juttatási csomagként? Igen, lehetséges! Segítségünkkel egyszerűen és kedvező áron használhatod ki a felhőalapú IP-alközpontok előnyeit! Mi segítünk, hogy a rugalmas munkavégzés a Te céged esetében is hatékonyan működjön!

Oszd meg cikkünket a kedvenc csatornádon, vagy küldd el az ismerőseidnek!

Twitter
Pinterest
Facebook
LinkedIn

Hasonló bejegyzések