Home office bevezetése pár nap alatt? Létezik gyors megoldás!

Miért éri meg bevezetni cégünknél a home office-t/otthoni munkavégzést?

Korábban egyfajta plusz juttatásként tekintettünk a home office lehetőségére, ha megláttuk egy álláshirdetésben, és mindazok számára, akik kedvelik a munkavégzés ezen formáját, vonzóbb alternatívát jelentettek  azok a munkahelyek, amelyek erre lehetőséget biztosítottak.  Azonban a járványhelyzetnek köszönhetően mindez megváltozott. A tavalyi évben a cégeknek szinte egyik napról a másikra kellett lehetőséget biztosítani az otthoni munkavégzésre. Mostanra pedig azok a vállalkozások, amelyeknek nincs egy működő stratégiájuk arra, hogy a napi folyamataik a home office munkarendben is ugyanolyan gördülékenyen működjenek, hátrányt szenvedhetnek az új munkavállalók toborzása esetén is. A home office tehát a legtöbb esetben  elengedhetetlen. Viszont van egy jó hírünk, ugyanis erre a rendkívüli kihívásra a megoldás a mi segítségünkkel egyszerű, gyorsan bevezethető, illetve mérettől függetlenül, bármelyik cég számára elérhető.

Nemcsak a váratlan helyzetek miatt létfontosságú egy kialakult home office rendszer bevezetése, hanem egyfajta hosszú távú befektetésként is tekinthetünk rá. Az otthoni munkavégzés lehetőségének biztosításával ugyanis a cég vonzóbb alternatívát jelent a munkaerőpiacon, így még több jól képzett és elkötelezett álláskereső figyelmét kelti fel.

Az új munkavégzési modell: otthon/iroda 3:2

Számos olyan szervezetről hallunk, ahol a kollégák már nem térnek vissza a megszokott irodai munkavégzéshez. Úgyszintén, fent nevezett szervezeteknek gyakran kihívást jelent egy olyan rendszer kialakítása, ami a pandémia közbeni napi munkavégzés előnyeit  ötvözi a régi gyakorlatok pozitívumaival.

Felmerült a hibrid megoldás lehetősége, ami 3:2 arányban határozná meg az otthoni és irodai munkavégzés összetételét. Természetesen elsősorban a tevékenység jellege döntő abban, hogy melyek azok a folyamatok, amelyeket még mindig inkább érdemes az irodában végezni, és melyek oldhatók meg ugyanilyen minőségben otthonról. Ma már semmi akadálya annak, hogy a saját, otthoni íróasztalunk előtt ülve gondolkodjunk közösen a kollégáinkkal adott feladatokon, esetleg vegyünk részt egy céges tréningen. Ugyanakkor például egy elmélyült elemzői folyamathoz, vagy riportkészítéshez sokszor még az irodainál is jobb környezetet biztosít otthonunk.

home office

Felhő alapú rendszerek elérhetősége helytől függetlenül

A felhőalapú technológiák egyik legnagyobb előnye, hogy nem helyhez kötött. Gyakorlatilag elérhetőség szempontjából még az sem okoz gondot, ha külföldön vagyunk, ennélfogva otthoni munkavégzéshez nem találunk jobb módszert.

A segítségével bármilyen munkafolyamatot elintézhetünk otthonról is, és kihasználhatjuk a felhőszolgáltatás által nyújtott időbeli és földrajzi rugalmasságot úgy, hogy mindeközben a hatékonyságból nem veszítünk.

Aki ódzkodik a home office munkavégzéstől, általában azért teszi, mert kevésbé gondolja gördülékenynek, hatékonynak ezt a rendszert. Pedig valójában a felhőszolgáltatások percek leforgása alatt hatalmas mennyiségű erőforrást hasznosítanak. Ez hosszú távon is fontos, hiszen ez a nagy erőforráskapacitás tovább növeli a vállalkozás rugalmasságát azáltal, hogy a kapacitások tervezése, csoportosítása nem vesz igénybe időt, vagy jóval kevesebbet, mint korábban. Az így felszabaduló időnket pedig átcsoportosíthatjuk jóval fontosabb, a vállalkozást érintő feladatok megoldására.

Rugalmas munkavégzési lehetőségek előnyei: a home office hatékonysága munkáltató/munkavállaló szemszögéből

Korábban számos alkalommal hallhattunk olyan nézőpontról, miszerint az irodában eltöltött idő mennyisége arányos a hatékonysággal. A legtöbb cégnél a pandémia ideje alatt kötelező home office munkavégzés eltörölte ezt a tévhitet.

Valójában a munkáltató számára is rengeteg előnnyel bír az otthoni munkavégzés. Egyrészt egy elemző munkát végző, vagy introvertált személyiséggel rendelkező munkatárs sokkal kényelmesebben és szabadabban szervezheti meg a napját, ezáltal még hatékonyabban dolgozik. Másrészt, ha nem ragaszkodunk folyamatosan ahhoz, hogy a kollégák minden nap bejárjanak az irodába, vagy esetleg el tudunk képzelni egy váltott rendszert is, akkor rengeteget spórolhatunk. Nemcsak nagyobb irodára nem lesz többé szükségünk, hanem mindez magával vonzza például a papírhulladék csökkenését, a mérsékeltebb energia felhasználást, és még hosszasan sorolhatnánk a költségcsökkentő tényezőket. Ezeken keresztül nemcsak a ráfordítandó összegeket spóroljuk meg, hanem rengeteget teszünk a környezetért is.

Munkavállalóként minden bizonnyal számtalan esetben tapasztalhattuk már, hogy a reggeli bejárás kisebb-nagyobb mértékű stresszel jár, akár tömegközlekedést veszünk igénybe, akár autóval utazunk. Home office-ban mindezt elkerülhetjük, ráadásul, ha aznapra futárt várunk, a csomagunk átvétele nem tart tovább 3 percnél, így erre teljesen felesleges lenne szabadnapot kérnünk. Továbbá az egyébként munkába járásra szánt időnk megspórolásával többet szánhatunk a családunkra, vagy arra, hogy kipihenten kezdhessük el a munkanapot.

home office

Felhő alapú alközponti rendszer néhány napon belüli bevezetése, készülékek gyors üzembe helyezése, softphone mellékek használata

Ha home office-ban/távmunkavégzésben gondolkodunk, akkor az elavult, hagyományos távbeszélőket valamilyen alternatívával helyettesítenünk kell. Ebben a VoIP technológia lesz segítségünkre, ugyanis a felhasználást interneten keresztül teszi lehetővé bármilyen mobil, vezetékes vonal, esetleg telefonszoftver, azaz Softphone segítségével. Funkciói között szerepel a hívóazonosító kijelzés, a hívás tartása, átadása, továbbá lehetőségünk van több fiók beállítására, hozzáférhetünk a telefonkönyvhöz, tehát továbbra is minden adott lesz, amit a hagyományos technológiával már megszoktunk, csak jóval olcsóbb, valamint hatékonyabb formában.

Megfelelő internetes lefedettséggel otthon akár a gépünkre, akár a telefonunkra telepített alkalmazással is fogadhatjuk munkatársaink, vagy az ügyfelek telefonját az IP alközpont részeként. Gyakorlatilag csak egy megfelelő internetelérés szükséges ahhoz, hogy pillanatok alatt beüzemeljük a technológiát. A rendszer rendkívül felhasználóbarát platformmal rendelkezik, és semmilyen betanítás, vagy komoly számítástechnikai ismeret nem szükséges a napi használatához. Gyors, egyszerű, átlátható kapcsolattartást, adatmegosztást és közös munkavégzést garantál, továbbá fontos megjegyezni, hogy mindezt biztonságos körülmények között.

A Softphone kiválóan integrálható a vállalati IP telefonközpont rendszerünkhöz, tehát videokonferenciát, vagy videohívást is kezdeményezhetünk a kollégáinkkal, akár közösen részt vehetünk egy tréningen, vagy együtt gondolkodhatunk egy feladaton.

Rendkívül széles a felhasználhatósága, call centerekben jóval hatékonyabbá teszi a munkavégzést, és mivel teljesen helyfüggetlen, ezért működik ilyen jól home office megoldás részeként is. Mivel minden általános telefonhívási funkciót megtalálunk benne,  a fontos hívások többé nem veszhetnek el a hívástörténetben.

Szolgáltatásainkat havidíjas konstrukcióban kínáljuk, és semmilyen komolyabb eszközigényük nincs, így a home office-ra átállás segítségünkkel napok alatt megvalósítható!

Oszd meg cikkünket a kedvenc csatornádon, vagy küldd el az ismerőseidnek!

Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Hasonló bejegyzések