A VoIP telefon és az IP telefon látszólag megegyezik, mindkettő kicsörög, mindkettőt fel tudjuk venni és le is tudjuk csapni. Mindkét esetben a hang az interneten keresztül utazik, ahogy a nevében is benne van IP=Internet Protocol. Ezáltal mindkettő lényeges költségcsökkentést és technológiai szintlépést jelenthet a cégednek.
Köznapi értelemben szinte megegyezik a kettő, mégis van egy hajszálnyi eltérés. Szőrszálhasogatásnak tűnhet egy ilyen apró különbséget megemlíteni mégis fontos.
Először is azért, mert bizonyos előnyöket csak akkor értesz meg igazán, ha rávilágítunk a technológiai háttérre.
Másodszor pedig azért, mert szaladgál néhány technológiai szakbarbár odakint, aki csak arra vár, hogy kioktasson. Nagyon jól álcázzák magukat, egészen addig, amíg a vacsoraasztalnál terítékre nem kerül a VoIP vs IP téma. Akkor kegyetlenül lecsapnak a tudatlanokra! Ne add meg nekik ezt az örömöt!
Olvass tovább, és legyél Te az, aki jobban tudja!
VoIP telefon vs IP telefon: Amiben különböznek
Ha rá akarunk világítani a fő különbségre, vissza kell nyúlnunk egy örökbecsű alaptézishez, amit mindannyiunkkal bemagoltattak gyerekként:
“Minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár.”
Valljuk be, felnőttként a kettő legtöbbször egyet jelent: Kicsi, repül, le kell csapni!
Röviden: Bár különbözik a kettő, gyakorlatilag ez teljesen lényegtelen. Elnézést kérünk a rovarkutatóktól és a természetbúvároktól.
Hasonló a helyzet a VoIP telefon és az IP telefon közötti különbséggel.
A legtöbb felnőttnek annyit jelent, hogy: kicsörög, felveszem, és persze mindkettőt le lehet csapni.
Technológiai oldalról azonban:
“Minden VoIP telefon IP telefon, de az IP telefónia magába foglal még extra funkciókat.”
Ha szigorú definíció alapján megyünk, és hűek maradunk a poroszos oktatási rendszerhez, akkor a VoIP telefon kifejezetten az interneten keresztül történő hangátvitelre vonatkozik, ahogy a nevében is benne van: Voice over Internet Protocol.
Az IP telefónia ezzel szemben az egész kommunikációs infrastruktúrára utal, amibe jóval több előny beletartozik.
Ugyanakkor a köznyelvben, amikor VoIP szolgáltató választásról beszélünk, a kettő tulajdonképpen egyet jelent, hívhatjuk VoIP telefonnak vagy IP telefonnak, ígyis-úgyis minden előnyt kézhez kapunk, ha jó szolgáltatót választunk.
VoIP telefon vs IP telefon: Számít egyáltalán a különbség?
Egy szempontból nagyon is számít a különbség: fontos tisztázni, hogy ez a technológia jóval többet rejt magában, mint az interneten keresztül indított telefonálást. Többet, mint amit a VoIP, vagyis Voice over Internet Protocol kifejezés sejtet.
A VoIP voltaképpen a Skype és a Whatsapp-on indított hívásindításra is vonatkozhat, hiszen ebben az esetben is az interneten keresztül telefonálunk.
De a cégednek ennél jóval többre van szüksége! Több mellék, több telephely, megnövekedett ügyfélforgalom, leterhelt ügyfélszolgálat és még sorolhatnánk. Nem lehet egy Whatsapp-os emojival elintézni ugye? 😉
Ezért fontos tisztázni, hogy egy VoIP szolgáltató megválasztásával és a VoIP telefonok beüzemelésével a technológia sokkal nagyobb mozgásteret nyújt neked. Nem csak a költségeid csökkennek le, hanem az egész céges kommunikáció szintet lép.
Ez hosszú távon megalapozhatja a céged eredményességét.
Tudod, hogy mire van szüksége a vállalkozásodnak?
Ha még csak most körvonalazódnak az igényeid, akkor is fontos feltenni magadnak a kérdést:
„Hogyan lehetne javítani a céges kommunikáción?”
Mutatjuk:
- Home office kiépítésével, hogy otthon is irodai minőségű munkakörnyezetben dolgozhassanak a kollégák
- Virtuális ügyfélszolgálatos kolléga felvételével, az IVR személyében
- Nagyobb mozgástérrel, hogy fennakadás nélkül bővíthesd új mellékekkel és telephelyekkel a céget
- Költségcsökkentéssel, hogy a megtakarított összegből elmehessetek egy jó kis csapatépítőre kiengedni a gőzt
Minden eszköz a rendelkezésedre áll, hogy megreformáld a céges kommunikációt.
Jó messzire elkanyarodtunk a VoIP vs IP vitában, ugye? Csak látszólag, mert ugyanaz áll a háttérben: a felhő alapú IP alközpont.
A felhő alapú IP alközpont: költségcsökkentés több téren
A jó dolgok a felhőbe költöznek. Így van ez életünk szinte minden területén.
És most nem arra gondolunk, hogy az árak az egekben. Sőt! Számos üzleti előnyhöz jóval alacsonyabb áron juthatsz hozzá a technológiai váltással.
1. A telefonközpont nem vész el csak átalakul
Fent a felhőben minden eddigi funkciót ellát a virtuális telefonközpont, csak két dolog változik: Alacsonyabbak lesznek a költségeid és nincsenek karbantartási problémák, amik rabolják az értékes munkaidőt és az ügyfelek türelmét.
2. Home office – iroda a felhőben
A telefonközponttal együtt az iroda is a felhőbe költözhet. Vagy legalábbis egy része. A home office kiépítéséhez elengedhetetlen a felhő technológia. Így helytől függetlenül hozzáférhető minden fontos adat és a kollégák is bárhol elérhetik egymást és az ügyfeleket. Minden adott a hibrid munkavégzéshez.
+1 pont, hogy a környezetet is tehermentesítheted ezáltal, hiszen alacsonyabb az iroda fenntartási költsége, kevesebbet kell ingázni és az új technológia papírt is spórolhat az irodának, az online fax funkcióval.
3. Világbajnok ügyfélszolgálat
Az ügyfeleid nagy része az ügyfélszolgálatoddal kommunikál először. Ez az első benyomás. A céged szóvívője. Ha egyáltalán szóhoz jut a leterhelt ügyfélforgalom és az elavult telefonos rendszer miatt. Felhő alapú telefonközponttal minden kimondott szó megtérül.
A mellékkezelés, hívásátirányítás funkciók, illetve a már említett IVR, vagyis intelligens válaszadó rendszer lehet az ügyfélszolgálatod motorja.
Röviden: Ezentúl félszavakból is megértitek egymást az ügyfeleiddel. És nem azért, mert recseg a vonal és nincs más választásod.
4. Növekedj korlátok nélkül!
Több telephelyes munkavégzés, illetve plusz telephelyek hozzáadása igazi kínszenvedés a hagyományos telefonközponttal. Lényegében egy lehetetlen küldetéssel ér fel.
A felhő alapú technológiának hála növekedési fájdalmak nélkül válhatsz naggyá és rugalmasan bővítheted vállalkozásodat új telephelyekkel!
A jó hír
Akár pár nap leforgása alatt hozzáférhetsz a technológiához, ugyanis nincs másra szükség, mint
- egy VoIP szolgáltatóra, aki biztosítja a felhő alapú telefonközpont technikai alapjait,
- stabil internetre, amelyet akár a VoIP szolgáltatónál is igényelhetsz,
- illetve a fizikai telefonokra, amelyeket rendelkezésre bocsátunk, minden felmerülő probléma esetén díjmentesen és azonnal cseréljük
- és még pár percre a telefonok beüzemeléséhez, amelyet bármelyik kollégád játszva elvégezhet! Nyugi, nem a rubik kockát kell kirakni!
Központban az előnyök
A felhő alapú telefonközpont bevezetése komoly szintlépést jelenthet. Ha a céged a felhőbe költözik, végre központba kerülhetnek az üzleti előnyök. Fókuszálj arra, amire érdemes: a kollégáidra és az ügyfeleidre.
Lépj eggyel feljebb a cégeddel. A felhőben már várunk rád!