Számhordozás Kisokos – mit, miért, hogyan

A számhordozás, azaz a telefonszám egy másik szolgáltatóhoz való költöztetése körül sok infó kering a neten, de az az igazság, hogy a legtöbb már nem aktuális, és ha mégis az, akkor kérdéses forrásból, sokszor felhasználóktól származnak az infók, és hamis adatokat tartalmaznak. 

Ezért arra gondoltunk, összefoglaljuk a mostani cikkünkben mindent, amit a sikeres és gyors céges számhordozásról tudni kell, mert bizony nem mindegy, hogy milyen lépésekkel, milyen időpontban intézzük az ehhez szükséges ügyeinket. 

A lényeg az, hogy a számhordozás nem olyan vészes, ezért semmiképp sem érdemes halogatni a modern kommunikációs infrastruktúra kiépítését, az internetes telefonközpont vagy felhőalapú szolgáltatások bevezetését! 

Nézzük tehát meg, mik pontosan a számhordozás feltételei és milyen az ideális menete!

A számhordozás ma már törvényes jogunk

Még pár évvel ezelőtt is iszonyat bonyolult és fárasztó procedúra várt ránk, ha úgy döntöttünk, elvisszük a számunkat egy másik szolgáltatóhoz. Nem hogy a különböző társaságok kezelték ezerféleképpen az ezzel kapcsolatos elintéznivalókat, sokszor még házon belül is félreértések és hamis információk keringtek arról, hogyan is kellene ezt a legügyesebben csinálni. Arról nem is beszélve, hogy anyagilag sem volt mindegy, melyik szolgáltatónál (ügyintézőnél), mikor, hogyan igényelted a számhordozást. 

A kaotikus állapotok felszámolására meghoztak egy olyan rendeletet, ami 2004 óta szabályozza a szolgáltatóváltás és a számhordozás szabályait, így egységes, jogilag megalapozott kerete lett ennek a lehetőségnek. A részletekbe nem akarunk most belemenni, de akit érdekel, annak ajánljuk szíves figyelmébe. 

A lényeg, hogy azóta sokat változott a helyzet: A számhordozás feltételei tiszták, a pontos ügymenet definiálva lett és a fogyasztók és szolgáltatók számára is védelmet és biztonságot nyújt az új jogi környezet. Leginkább az változott, hogy most már a számhordozás nem valami hóbort a fogyasztó és valami kegyes szívesség a szolgáltató részéről, hanem egyenesen törvényes jogunk illetve kötelesség, így tényleg érdemes élni vele, amennyiben szükségünk van erre az opcióra. 

Mikor érdemes számhordozásban gondolkodni?

Minden cég életében előfordulhat, hogy telefon- vagy internetszolgáltatást kell váltani, és ez gyakran magába foglalja azt is, hogy más lesz ezeknek a telekommunikációs megoldásoknak a szolgáltatója. A leggyakrabban akkor fordul elő ilyen változás, amikor hagyományos telefonközpontból modern, megbízható és költséghatékonyabb IP telefonközpontra váltunk. De akkor is eljöhet ez a pillanat, amikor a cég bevezeti a Home Office lehetőségét és eszerint kiépíti telekommunikációs struktúráját. 

A legtöbb ügyfelünknél akkor válik esedékessé a számhordozás, amikor felhőszolgáltatásokat kér az elavult hagyományos megoldások helyett. Sokan félnek is, hogy “megfoghatatlanná” válik az egész kommunikáció, sőt, vannak, akik tartanak az egésztől, az online tér “láthatatlansága” miatt. Pedig a felhőalapú megoldásoknál nem létezik gyorsabb, biztonságosabb, időhatékonyabb és költségbarátabb opció! Egy másik gyakori kérdés az, hogy “mi lesz a számainkkal?”, azaz hogyan lehet megmenteni a céges mellékeket, a megszokott, mindenki által ismert telefonszámokat? Semmi sem egyszerűbb ennél, amennyiben ismerjük a feltételeket és szépen lépésről lépésre haladunk.

számhordozás

A számhordozás általános feltételei 

A legegyszerűbb a dolog, ha azonnal a szolgáltatóváltáskor intézzük a számhordozást is, azaz nyilatkozunk arról, hogy igényt tartunk a jelenleg is használatban lévő számainkra. Ezt nem a munkavállalók, hanem a céges telefonos instruktúráért felelős személy intézheti. Magyarán szólva: CSAK ÉS KIZÁRÓLAG saját használatunkban lévő számra kérhetünk számhordozást!

H1-TIPP:

Mielőtt igényelnéd a számhordozást, ellenőrizd az okmányaidat és a céges adatokat, legyenek naprakészek és aktuálisak! Ezzel megspórolsz magadnak egy (két, rengeteg…) felesleges kört, és némi ősz hajszálat. 

A választott új szolgáltatónál be kell jelenti a számhordozásra való igényt. A jogszabály pontosan definiálja, milyen nyilatkozatot kell beadni, ezért érdemes előtte tájékozódni, milyen a pontos ügymenet. 

H1-Tipp: 

A számhordozáshoz cégednek tartozásmentesnek kell lenni! Ezért ügyintézés előtt ellenőrizd, hogy nincs-e kifizetetlen számlátok, és ha van, azt mindenképp rendezd, mielőtt elmész a szolgáltatóhoz. Különben megint csak idegtépő hosszas körök és Richard Gere féle hajszín vár rád… 

számhordozás

Abban az esetben, ha még tart a hűség a jelenlegi szolgáltatónál, számolni kell azzal, hogy egy végszámlát adnak, amit szintén ki kell egyenlíteni, miután céged elment, a régi számokkal együtt. 

Ha ezekkel a lépésekkel megvagy, már nincs sok hátra, hogy a várt új szolgáltatásokat élvezhesd, a régi telefonszámokkal. 

Számhordozás –  így csináld 

Megvan az igény, ismered a feltételeket, mehet az ügyintézés. 

1) új szolgáltatóval való egyeztetés, informálódás

Ha minket választasz, azonnal tájékoztatunk minden lehetőségedről és megmondjuk neked azt is, pontosan mire kell odafigyelned, illetve mit kell ahhoz tenned, hogy a számokat áthozhasd. Mi minden esetben javasoljuk a számhordozást, hiszen céges infrastruktúráknál hatalmas bonyodalmat jelentene, ha minden szám megváltozna, és pont az a lényeg a szolgálatásainkkal, hogy ezeket a bonyodalmakat csökkentsük, irodai kommunikációtokat megkönnyítsük. 

Elmondjuk neked azt is, milyen gyorsan, és milyen egyszerűen tudsz teljesen modern lehetőségeink között választani, illetve a költségektől sem kell félni, mert az internet alapú, pl. az IP telefon bevezetése, sokkal kedvezőbb fenntartású lesz. 

Egyébként kalkulátorunk segítségével pontosan kiszámolhatod, mennyire költséghatékonyak innovatív megoldásaink.

2) szolgáltatás választása

Megnézzük, milyen funkciókra lenne szükséged és mi az, amin mindenképp változtatni szeretnél. Ezek alapján kapsz egy ajánlatot, ami minden fontos kérdésre kitér és abban segít, hogy jó döntést tudj hozni. Ha megvan, hogy milyen opciókra, szolgáltatásokra van szükséged, megállapíthatjuk közösen, milyen további lépésekben tudjuk ezeket nálatok megvalósítani. 

3) számhordozási időablak meghatározása 

Megvan, hogy mit szeretnél, és az is, hogy mikorra? Szuper, mert akkor meg tudunk egyezni az úgynevezett számhordozási időpontban is:

“A számok hordozása előre rögzített időintervallumokban, számátadási időablakokban történik. A számátadási időablak 4 óra hosszúságú időtartomány, amely alatt a számhordozás érvényesítéséhez szükséges műszaki intézkedéseket a szolgáltatók végrehajtják.”

Forrás: https://nmhh.hu/dokumentum/200051/szamatadasi_idoablakok.pdf

Láthatod, hogy ez az időpont mindig munkaidőn kívülre esik, így nem kell attól tartanod, hogy nagy kieséseket tapasztaltok majd. 

FONTOS: Addig nem szabad lemondani a meglévő előfizetést, szolgáltatást, amíg a számhordozás nem valósult meg! (De erre mi is, és a régi szolgáltató is figyelni fog majd.)

Minden jó, ha a vége jó 

Ha betartottad a fenti lépéseket, akkor seperc alatt sikeresen át tudod költöztetni a régi számokat az új szolgáltatóhoz. És ezzel együtt elkezdődhet egy új fejezet céged életében, ha azért kellett a számhordozás, mert modern, innovatív, biztonságos és költséghatékony megoldásokba fektettél! 

számhordozás

Ha így van, akkor most már várnak rád a technológiai váltásból fakadó üzleti sikerek, mert sikerült egy (egy?! sok!) lépéssel a konkurencia előtt elhelyezkedned, a munkatársaidat tehermentesítened és anyagilag is sokkal jobban jártál, mint a hagyományos kommunikációs megoldásokkal. 

Nézd meg, mennyi jelentős többletfunkciód lesz, ha pl. felhőalapú telefonközpontra váltasz: 

https://h1komm.hu/felho-alapu-alkozpont/

Lépj a siker útjára – innovatív kommunikációs megoldásainkkal! 

 

Hasznos linkek:

Oszd meg cikkünket a kedvenc csatornádon, vagy küldd el az ismerőseidnek!

Twitter
Pinterest
Facebook
LinkedIn

Hasonló bejegyzések