A módszer rendkívül egyszerű:
- Míg egy hagyományos telefonálás során a beszélgetés ideje alatt külön vezetékre van szükség, addig…
- A VoIP technológia a hangot kisebb adatcsomagokra bontja, és úgy közvetíti a beszélgetőpartner felé, mindezt az interneten keresztül! Az ügyfelekkel való kapcsolattartás ilyen módon teljes mértékben automatizálható. Az üzenettovábbító szerver a hálózathoz való csatlakozást követően azonosítja a beérkező hívásokat, majd továbbítja azokat a megfelelő mellékekre. Amennyiben a munkatárs nem elérhető, kérhető a hagyott üzenetek tárolása, valamint interneten keresztül történő átirányítása, akár a hívott félnek, akár bármelyik más kollégának. Nem szükséges külön csatorna, vagy bármi más eszköz, csak egy megfelelő internetkapcsolat, és a hívott fél bárhol lehet a világon.
Míg a hagyományos telekommunikációs csatorna drága, és nem tudja optimálisan kihasználni a sávszélességet, addig a VoIP technológiára ennek éppen az ellenkezője igaz, mindezt úgy, hogy az olcsóbb és egyszerűbb alternatíva nem megy a minőség rovására.