A webáruházak tulajdonosai/munkatársai jelentős mennyiségű munkát fektetnek abba, hogy minél több releváns látogatót tereljenek az oldalra. A statisztikák szerint viszont a webshopok látogatóinak általában mindössze 2%-a vásárol ténylegesen valamit, a többi 98% pedig csupán információszerzésre használja a felületet. A tudatos vásárlók szeretik több oldalon is összehasonlítani a kinézett terméket, és az, hogy végül a megrendelés melyik kereskedőnél történik, ma már nagyrészt azon múlik, hogy ki tudja a meggyőzőbb vásárlói élményt biztosítani.
Ahhoz, hogy egy áruház sikeres legyen, ma már egyszerre szükséges az, hogy a termék/szolgáltatás érthetően és látványosan jelenjen meg, a különböző akciókat kellőképpen középpontba helyezve tüntessük fel, ugyanakkor tudjunk meg minél többet a böngészés folyamata során a vásárlóról, és lehetőleg rögtön reagáljunk személyre szabott ajánlatokkal.
Alapelvárások közé tartozik, hogy az ügyfélszolgálat valamilyen platformon folyamatosan elérhető legyen. Eleinte ez az igény vezetett el a chatbotokig. Ugyanakkor érdemes számításba venni, hogy a fizikai üzletekben is mindössze a vásárlók egy kisebb része szereti, ha az eladó körbekíséri az üzletben. A legtöbben csak akkor várnak segítséget az eladótól, ha konkrét kérdésük van, szóval a személyre szabott, felugró chat ablak visszájára is elsülhet, főleg, ha nemcsak a legfiatalabbakat célozzuk meg, akik már mindenhol hozzászoktak ezek jelenlétéhez.
Véleményünk szerint az ideális út addig, amíg nálad vásárol a látogató, a következő:
- Használd a böngészési információk gyűjtési lehetőségeit, ezeket az adatokat pedig építsd be az online marketing folyamatokba, és ha van erre lehetőséged, CRM rendszerbe is.
- Hagyd meg, vagy építsd ki a chat lehetőséget, elsősorban segítségnyújtásra.
- Emellett pedig vedd igénybe webes hívógomb szolgáltatásunkat, amin keresztül böngészés közben, úgy, hogy a vásárlási folyamat nem szakad meg, egy gombnyomással kapcsolatba léphet veled az ügyfeled, hogy valódi szakértői segítséget kapjon.