5 tipp, hogy a hibrid munkavégzés sikeres legyen

A hibrid munkavégzés a munkaerőpiac legújabb állatorvosi lova, mellyel kapcsolatban megoszlanak a munkáltatói és a munkavállalói vélemények. Egy biztos: a világjárvány rákényszerített minket arra, hogy újrakeretezzük mindazt, amit a munkavégzésről és az eredményes munkáltatói folyamatokról tudunk. 

Korábban az volt a természetes, hogy a munkanapok a 8-tól 4-ig, 9-től 5-ig ritmusában telnek. Mára azonban a törzsidő és a rugalmas munkaórák, a home office feladatok és a hibrid munkavégzés egyaránt a norma, ezáltal pedig a munkavállalói elvárások részét képezik. 

Vagyis formálódik a munkaerőpiaci helyzet, és egyre inkább előtérbe kerülnek azok a cégek, melyek képesek felismerni a 21. század elvárásait. De vajon mire van szükség ahhoz, hogy a hibrid munkavégzés tényleg sikeres legyen?

A hibrid munkavégzés típusai

A hibrid munkavégzés a közvélekedés szerint azt jelenti, hogy a munkanapok egy részét az irodában, a másik részét pedig otthon kell ledolgozni. A valóságban azonban a hibrid munkavégzés ennél lényegesen összetettebb munkáltatói szemléletet feltételez.

Többféle típusa van, melyek különféle előnyökkel és nyereségekkel szolgálják a hatékonyságot és a sikert. Attól függően, hogy irodafókuszú, távmunkafókuszú vagy akaratlagos modellt részesítünk előnyben, más-más haszonnal kalkulálhatunk. 

A hibrid munkavégzés típusai:

  • az akaratlagos modell, melynek központi eleme, hogy a munkavégzés helyét maga a munkavállaló határozza meg. Attól függően, hogy épp egy tárgyalóra, egy kis csendre, vagy éppen inspiráló munkakörnyezetre van szüksége, a dolgozó az irodaépületben, otthon, vagy akár kihelyezett irodában is elvégezheti feladatait. A munkavégzés ideje ebben az esetben általában rugalmas, más esetekben azonban a munkakörhöz igazodva fix.
  • az osztott hetek modellje, melynek értelmében a munkavállalók csoportokba szerveződve heti 2-3 munkanapon otthon, 2-3 napon pedig irodai munkakörnyezetben végzik el feladataikat. Ez a modell lehetővé teszi, hogy a munkavállalók időnként személyesen is találkozni tudjanak egymással. Mivel ebben az esetben van tér és idő az informális kapcsolódásra is, elkerülhető a munkavállalói kirekesztettségérzés és csökkenthető a fluktuáció.
  • a heti váltás, melynek során a dolgozók az egyik héten távmunkában, a másik héten az irodában töltik a munkaórákat. Ez a modell ad egyfajta szabadságot a munkavállalóknak, ugyanakkor átlátható és jól értelmezhető keretet biztosít a vezetésnek és a dolgozóknak egyaránt.

Fontos tudni, hogy a hibrid munkavégzés sikerének kulcsa a megfelelő vezetői szemlélet, a munkavállalói motiváltság fenntartása, valamint a stabil, megbízható és mindenkor hatékony infokommunikációs technológia. Ezek megléte nélkül a kommunikáció nehézkes, az információáramlás akadozik, és a kudarc szinte előre borítékolható.

A hibrid munkavégzés előnyei

A hibrid munkavégzés számos pszichés és anyagi előnnyel jár. A legfontosabb, hogy ez a szemlélet a munkavállalót mint önálló döntések meghozására képes, felelős entitást határozza meg. Kereteket ad neki, melyek között működhet, és teret, melyet ízlése és személyisége szerint használhat fel.

A hibrid munkavégzés a munkavállalói elégedettségen túl azonban számos további előnnyel kecsegtet, melyek a következők:

  • alacsonyabb éves működési költség;
  • átláthatóbb működési rend;
  • alacsonyabb iroda fenntartási költségek;
  • kisebb irodahelyiség is elegendő lehet ugyanakkora munkavállalói létszám mellett is;
  • kisebb eszközparkkal is biztosítható a hatékony működés;
  • kisebb helyigényű, felhőalapú adattárolás;
  • stratégiai szemlélet kialakítása a munka sikere érdekében;
  • nagyobb rugalmasság, hatékonyabb munkavégzés;
  • kevesebb utazással, ingázással töltött idő.

Egyes esetekben a hibrid munkavégzéssel a munkavállalók munka-magánélet egyensúlya javítható. Fokozható továbbá a munkavállalói hatékonyság, és végrehajtható a munkavállalói létszám optimalizációja.

Ez kell ahhoz, hogy a hibrid munkavégzés tényleg sikeres legyen

A munkáltatók legnagyobb félelme, hogy kisebb nyomásgyakorlás esetén a munkavállalók visszaélnek a számunkra biztosított lehetőségekkel. A valóság azonban az, hogy a vezetőknek elsősorban az átgondolatlan működési folyamatok és a gyenge lábakon álló vállalati infrastruktúra miatt kellene aggódniuk!

Ugyanis, ha a cégben érvényes feladatkörökben található munkavállalók inkompetensek, vagy ha a munkavállalók számára az egyes munkakörök feladatai és felelőssége nem egyértelműen tisztázottak, egyenlőtlenségek, félreértések alakulhatnak ki. A feszültség tovább nőhet, ha nincsenek átgondolt kommunikációs útvonalak.

Hasonló a helyzet akkor is, ha nem áll rendelkezésre megfelelő számú laptop és számítógép, céges telefon. Ha a cégen belüli, illetve az ügyfelekkel való kommunikáció akadozik, ha nincs mód a hívások koordinálására, rögzítésére és monitorozására, a céges folyamatok átláthatatlanná és veszélyessé válnak. De vajon mi a megoldás?

A hibrid munkavégzés sikerének záloga a home office szolgáltatások rendelkezésre állása

A gyors és stabil internetszolgáltatás mindennek az alapja. Enélkül ma már nem lehet létezni, épp ezért a hibrid munkavégzés sikeréhez elengedhetetlen rendszer felépítését is ezzel érdemes kezdeni. 

A softphone – azaz fizikai telefonkészülék nélküli telefonos elérhetőség –, valamint a felhőalapú IP-alközpont irodai minőségű, tiszta és minden körülmények között jó minőségű telefonos hozzáférhetőséget biztosít minden munkavállaló számára. 

Mivel az így felállított rendszer alkalmas a kimenő és bejövő hívások koordinálására és átirányítására, a rendelkezésre állási idők egyéni szabályozhatóságára, a hívások rögzítésére és visszajátszására, valamint az egyes beszélgetések minőségbiztosítási elvek mentén való kiértékelésére, igazi aduász mind a munkavállalók, mind a munkáltató kezében.

Lássuk, miért!

A felhőalapú IP-alközpont kedvező áron üzemben tartható. Mivel működtetése általában havidíjas rendszerben, meglepően kedvező kondíciókkal tartható fenn, alkalmazása nemcsak praktikus és kényelmes, hanem gazdaságos is. Nincs se titok, se extra kiadás, csak átlátható működés!

A felhőalapú IP-alközpont egyszerűen alkalmazható virtuális alközpont, mely támogatja a dolgozók munkavégzését. Működtetése nem igény speciális ismereteket vagy előképzettséget. Pontosan úgy működik, mint bármelyik másik telefonközpont – az ismert fennakadások, korlátozások és bosszantó részletek nélkül.

A felhőalapú IP-alközpont segíti az ügyfélszolgálat minőségbiztosítási folyamatainak átláthatóságát. Mivel a beszélgetések rögzíthetők és visszajátszhatók, az ügyfélszolgálati folyamatok átláthatóvá, ellenőrizhetővé és javíthatóvá válnak. Egy felhőalapú IP-alközpont által támogatott működésben minden egyes beszélgetés a tanulás és fejlődés folyamatainak részévé válhat.

Nem igényel speciális eszközöket vagy rendszert. A felhőalapú IP-rendszerek üzemeltetéséhez nincs szükség komoly eszközberuházásra. A meglévő infokommunikációs és IT-eszközök segítségével a rendszer gyorsan, kényelmesen és üzembiztosan felépíthető.

A felhőalapú IP-alközpont támogatja a munka-magánélet egyensúlyt, valamint a dolgozói hatékonyságot. Segítségével a vonalak bármikor kikapcsolhatók, illetve átirányíthatók, ezáltal a munkaidőn kívüli időszakokra, valamint a megbeszélések, egyéb feladatok idejére a bejövő hívások a kimenő hívás funkció elvesztése nélkül korlátozhatók.
Szeretnéd Te is növelni vállalatod hatékonyságát? Segítségünkkel egyszerűen és kedvező áron használhatod ki a felhőalapú IP-alközpontok előnyeit. Lépj velünk kapcsolatba, és tegyünk együtt azért, hogy a hibrid munkavégzés a Te céged esetében is igazán sikeres legyen!

Oszd meg cikkünket a kedvenc csatornádon, vagy küldd el az ismerőseidnek!

Twitter
Pinterest
Facebook
LinkedIn