Nézzünk egy ma gyakori példát – 5 kollégánk tartozik egy munkacsoportba, például az ügyfélszolgálathoz. Ilyen esetben az 5 embernek öt különböző készüléke van egyéni előfizetésekkel. Amint fejlődik a cégünk, és növelni szeretnénk a kapacitást, +1 telefonszámot úgy vonhatunk be, ha kiegészítjük mindezt egy hatodik készülékkel, előfizetéssel.
Az alközpont használatával ez a bővítés sokkal egyszerűbb és átjárhatóbb, hiszen virtuálisan történik. Felhő alapú telefonközpontunk rugalmasan bővíthető, és segítségével soha többé nem kell vállalni a hagyományos telefonrendszerek kötöttségeit. Egyik legnagyobb előnye, hogy a mellékeknek nem szükséges ugyanazon a telephelyen lennie, sőt, gyakorlatilag a világ bármely pontjáról csatlakoztathatsz melléket a felhő alapú telefonközponthoz. Nemcsak olyan munkatársat tudunk tehát bevonni, aki ugyanazon a telephelyen végzi a munkát, hanem máshonnan is területtől függetlenül integrálható, és onnantól kezdve az ő esetében is ugyanúgy ellenőrizhető a minőség, mindössze internet szükséges hozzá. A telefont bármelyik kolléga egy gombnyomással átadhatja az illetékesnek, míg egy hagyományos mobil, vagy vonalas készülékkel ez nincs feltétlenül így.
Nagyon jól hangzik a módszer, viszont körülményesnek tűnik a váltás, hiszen az ügyfelek már megszokták a céghez tartozó telefonszámokat?
Természetesen a számhordozás lehetősége is adott, ebben is segítünk.